Google search

Собствено Търсене

вторник, 21 септември 2010 г.

Онлайн търговията – промяна в манталитета на хората

До навлизането на онлайн търговията, избора на продукт или услуга бе пряко свързан с географското място, където живее даден човек. А принципите на пазарната икономика са безпощадни, колкото по-малко е населеното място, толкова по-малка е конкуренцията, а от това следва, че и предлагането е значително по-ограничено.
Електронната търговия обаче променя бавно, но сигурно, някой от потребителските навици на хората. Вече не е нужно продавачът да бъде от Вашият град, а дори и държава. Това допринася съществено в развитието на конкуренцията, а от там и на избора и по-широките ценови гами на продуктите и услугите. Разбира се, някой услуги и продукти дълго време ще продължат да бъдат определяни от географският принцип, но до кога? Пример за подобна услуга е авто-тенекеджия. Разбира се, можете да повикате такъв от Бургас, ако живеете в София, но това едва ли би било особено изгодно и практично.
Това обаче, не Ви пречи да поръчате материалите, които авто-тенекеджията ще ползва, при това на по-ниски цени, отколкото Ви ги предлага той. Макар и последното в никакъв случай да не е задължително. В днешно време например, можете да си поръчате авточасти онлайн. По този начин, Вие ще се снабдите с тях на цени, които са близки до цените, на които ги закупуват автомонтьорите. Няма да е необходимо да обикаляте всички магазини в града или да ходите до съседни населени места, за да проверите дали дадени авто аксесоари не се намират някъде по-евтино. Достатъчно е да влезете в Гугъл и да направите сравнение на цените на авточастите в няколко онлайн магазина, да ги поръчате чрез интернет и те да дойдат директно в дома Ви.
Много подобни примери могат да бъдат дадени, но истината е, че онлайн търговията не само променя потребителското поведение на хората, но и ги кара да бъдат по-взискателни и да избират все по-качествени продукти и услуги.
А в такъв пазар, място за слаби търговци няма.

Няма коментари:

Публикуване на коментар